Japansk mat

Kallt ute som fan var det idag, jag orkade inte grubbla mer på vad vi skulle äta till sen lunch så det blev japansk yakiniku! Inte alls som man får i Sverige på restauranger med strimlat kött(supertunt dessutom) och nån sallad till bara... här snackar vi riktig kött.
Nedan kan ni se bilder på ungefär vad jag åt idag! Vi bestämde för att låta restaurangen grilla åt oss istället för att göra det själva.
Det blev shiitake svamp, havets läckerheter, kött, och lite japanska grönsaksrätter(kalla).
Till efterätt åt jag pudding medans min moster åt vaniljglass som man fick gratis för dom hade tydligen inte choklad smaken hon ville ha egentligen.
Roligast var att krossa sesamfrön och mixa ihop en egen sås att doppa kött i.
Man fick två urnor med sås och en sån där slev, man skulle ha i en sked med den från vänster och två från högra, den lilla innehöll chilisås.
:D mer ska det bli av detta har jag bestämt, supergott var det.

Kommentarer
Postat av: Anna

Mhmhmhm, ser gott ut!

2012-01-20 @ 19:01:44
Postat av: Elinpelin

Me wanna! x3

2012-01-27 @ 13:30:29
URL: http://elinbrodiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0