Skönhetssömn

Tror jag ska nu komma med det bästa tipset av alla...
SÖMN!
För att orka med allting du ska genomlida dagen lång behöver du få vila.
Inte sova för mycket, inte sova för lite. Jag vet att det är jättejobbigt och man blir PMS-monster när man blir tvungen att stiga upp ur den varma och mjuka sängen, men bättre att göra det än att släpa sig i hundra timmar till och till slut när man inser att man MÅSTE vakna så är man helt slö i skallen. Tror de flesta vet vad jag pratar om.
Inte heller är det bra att sova för lite, då blir du trött tidigare på dagen och orkar inte med lika mycket.
Sova för mycket = Tröttare när du stiger upp, tar längre tid att bli pigg
Sova för lite = Trött tidigare, piggheten varar aldrig någon länge
You get me?
Det bästa du kan göra är att fundera ut exakt hur mycket är lagom för dig, för mig brukar det bli bäst då jag sover 8 timmar, det är lite jobbigt att stiga upp men sen när jag väl stigit upp är jag pigg och orkar med mycket.
Så se till att få din sömn, ligg inte och dra för länge, dålig sömnvana kan ge dig mörka ringar, röda ögon, trötthet,sämre hy och en blek ohälsosam lyster i ansiktet. Du kan också få en fulare kropp eftersom matsmältningen inte hinner fungera ordentligt >: Det vill du absolut inte!
P.S. Den gamla myten om att lägga boken under kudden dagen innan ett prov som ser till att du kommer ihåg allt? ;) bara en myt, tyvärr... som dessutom ger nackspärr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0