Te och godsaker

Efter att ha tittat på Starling by Each step så har jag varit så sugen på gammaldagsa kinesiska bakelser och te!
Det ser väldigt simpelt ut, men smakerna är verkligen helt annorlunda mot t.ex. fräsiga cupcakes eller lyxig choklad. De små 'kuberna' heter Gui Hua Gao, dessa är gjorda av en slags doftande te oliv träd som växer i Kina. Smakar rätt sött och med en svag hint av blommor, som att äta blommor helt enkelt! Sött, doftar och riktigt smälter i munnen. De större kuberna är Feng Li Su, det är en smördeg med ananasfyllning som är rätt populär i Taiwan. Smakar lite som gelegodis, men godare! (Fyllningen alltså).
Till dessa sötsaker har jag en kopp med kinesiskt te, har ingen aning om vad det är för te men skulle gissa på Long Jing eller Oolong. Man känner sig som skådespelarna i dramat när man äter det här ;) haha.
Åter nu till pluggandet... ): usch, det tar ju aldrig slut.
Inte nog med det har jag problem med en cosplay jag håller på att sy just nu, FML.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0