Heh

Kände mig så skyldig som inte har uppdaterat bloggen, så jag tänkte göra en preview på vad jag använder för produkter, eller ja, iallafall en liten del av det. Ska göra en videoblogg om det stora hela hade jag tänkt. <:
1. Läppglans. Den röda färgen luktar jordgubb och den rosa luktar melon, köpte den i Kina på 'apoteket' för att förpackningen var så sjukt gullig och det luktade verkligen gott! Precis som godis. Älskar den för doften, tycker egentligen inte att läppglansen är något speciellt.
2. Kanebo Lasting Lip color- LL 04 Pearly Pink. Väldigt fin färg, en riktig dock-aktig rosa i pärlemor. Väldigt mjuk och lätt, älskar den smala läppstiftet som gör det lättare att applicera om man råkar vara utan en pensel. Använder den dock inte så ofta för ibland kan den rosa färgen kännas lite fake... men om man kombinerar med t.ex. läppglans i röd nyans så är den underbar!
3. Lancôme Color Fever Shine 104 Red Lust. Älskar, älskar den! Bästa köpet! Mjuk och glansig, som en kombo av läppglans och läppstift, brukar tycka läppstift är för torra och läppglans alltid fastnar i håret, men den här är en perfekt kombination. En underbar mjuk röd som inte är lika gammaldags som en del röda läppstift brukar vara. Lancôme har fantastiska produkter som jag rekommenderar starkt. Dessutom kommer den i en snygg förpackning, snyggast läppstiftet någonsin ;) och då menar jag inte bara färgen på själva stiftet.
4. Kiss me Heroine Smooth Eyeliner. Köpt i asien, men finns på nätet att få tag på! Pennan är ytterst smal med en spets på o,1mm och är vattenfast, de flesta eyeliner jag provar sitter aldrig riktigt utan smetar ut sig efter halva dagen eller så, den här sitter kvar oavsett vad! Perfekt till att jämna ut sminket när du har lösögonfransar, dessutom lätt att använda.
5. IMJU djv beatenezier Fiberwig LX Mascara. IMJU's nyare produkt, har använt den gamla sen förut och den nya med en mera böjd borste gör det hela ännu bättre. Det spelar ingen roll om det regnar, eller om du börjar gråta, eller om du ens gnuggar, den här mascaran försvinner bara med ljummet/varmt vatten och gör mina fransar så mycket längre. Den enda mascaran jag är nöjd med, faktiskt.
6. Garnier Roll-On concealer. Har skrivit om den förut, är relativt täckande men kan bara användas under ögonen och inte på andra områden i ansiktet, har du mycket du behöver täcka råder jag dig att köpa en concealer palett.
7. Baviphat Apple Jelly Lip scrub. Min nya favorit... luktar verkligen som ett riktigt äpple och inte som äpple-godis som andra produkter brukar med 'äpple' smak. Känns som läppglans men är en riktig bra peeling för läpparna och råkar man få något i munnen smakar det bara sött som socker! Bra att ha innan man applicerar läppstift på läpparna nu på hösten då det är så kallt och läppar blir så lätt spruckna. Dessutom är burken ursöt <3
Det var nog allt för mig idag. Phew! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0